Blogga är ett koncept som började i slutet av 90-talet.

Det brukade vara en möjlighet att kommentera på en befintlig webbplats, en möjlighet för besökare och läsare att reagera eller uttrycka sin åsikt på nämnda sida. Det som började som en en-meningen-kommentar har vuxit till platser för personlig exploatering av nästan allt och allt under solen. Onlineannonsering har gradvis utnyttjat bloggens potential. Här är 5 skäl till varför du bör använda blogging som ett internetmarknadsföringsverktyg.

Blogga är enkelt.

Det enklaste sättet att få din bit på nätet är att blogga. Inga färdigheter krävs … den genomsnittliga vuxna kan läsa och skriva, eller åtminstone klicka med musen. Det är som att ha ett virtuellt papper och du skriver bara dina idéer, upplevelser, nya produkter och hoppas att sanningen bakom dina artiklar kommer fram och uppmuntrar din läsare att prova din produkt också. För mer information, besök www.popups-generator.com Om du har en PC och internetanslutning (vem har inte?) Då kan du blogga och annonsera.

Blogga är äkta.

I dagens värld, när reklam mättar våra liv, ifrågasätter vi trovärdigheten hos arrangörernas påståenden. Men på bloggar delar riktiga människor sina verkliga erfarenheter, utan att det påverkar betald reklam. Att läsa bloggar från första hand om produktanvändning är som att prata med människor om deras förstahandsupplevelse. Du vill definitivt köpa en beprövad produkt.

Blogga är gratis.

Med bloggning som ännu inte har visat sig vara ett vanligt marknadsföringsverktyg online ser de flesta webbplatser det som något att utöka nuvarande marknadsföringsverktyg för att göra det gratis. Alla möjligheter till gratis webbtid är definitivt en bonus, särskilt för nystartade företag. Det behöver inte sägas att betalda bloggsidor kan generera mer inkomst för ditt allvarligt växande företag.

Bloggning skapar trovärdighet.

När du skriver mer och mer av deras erfarenheter med en viss produkt eller bransch kommer dina läsare att inse att de kan lita på dina inlägg för sina egna informationsbehov. Som sådan blir du en expert på dem; Som ett resultat besöker fler läsare din webbplats och fler bloggare länkar till dina bloggar. Eftersom företag och professionella organisationer märker tillväxten i din läsekrets kan de snart kunna kontakta dig för att få marknadsföring på din bloggsida eller göra dig till ett dotterbolag som betalar för varje hänvisning som görs av din bloggsida genereras.

Blogging bygger din marknad.

Om du inte är en Hollywood-stjärna är chansen stor att bara din mamma kommer att läsa dina inlägg. Mamma har många vänner så att hon kommer att låta sina vänner veta hur intressant din bloggsida är. Men du behöver inte lita på mamma för att öka din läsekrets. Kolla in följande sätt att bygga din marknad genom att blogga:
-Genom att använda din e-post. Idag övervinner bloggningen populariteten hos e-post genom att nå och utöka en marknad snabbt och effektivt. I denna tid av snabbhet och tillgänglighet tar det helt enkelt längre tid att logga in och ladda ner e-post än att klicka på en bloggsida. Låt dem utforska din webbplats med ett kort e-postmeddelande som en teaser om din bloggsida. Om din e-postadress har ett helt annat ämne, använd din e-signatur för att tillhandahålla en länk till webbplatsen.
-Använd prenumerationen. Ett enkelt sätt att få dina läsare mailade är att låta dem prenumerera på din bloggsida. Behåll exklusiv information för dina prenumeranter för att locka läsarna att prenumerera och ange deras e-postadress. Mer information finns på www.split-test-profits.com. Var bara ansvarig när du använder deras e-postadress som det sista du vill ha är en kommentar på din blogg om att du är en skräppost.
-Genom att förstå dina läsare. Gör en enkel undersökning för dina läsare att förstå deras profil och annonspreferenser. Be konsumenterna ge feedback om ett inlägg, en annonslänk eller en testversion som du har delat. På det här sättet

det är som att intervjua dina läsare utan skyldighet och intrång i en intervju ansikte mot ansikte.
-Genom att gå med i ett bloggnätverk – Ett nätverk av bloggar kanske en samling blogghemsidor som delar samma bransch, intresse, läsarbas, betalningsläge etc. Konsumenter hittar trovärdighet och bekvämlighet när de klickar på en länk till flera riktiga bloggare om ett enda ämne. Det är tydligt att fler bloggare är bättre än en.
-Genom att använda RSS. RSS är den snabbast växande tekniken på internet idag.